HomeEl dia a diaCONGRÉS DE FOL

CONGRÉS DE FOL

Aquest cap de setmana, durant els dies 21 i 22 d’abril, s’ha celebrat a Gandia,  el Congrés Nacional de FOL on ha vingut professorat de les diferents comunitats autònomes.

Aquest congrés, que es celebra cada any des de 2015, és un espai de trobada del professorat de Formació i Orientació Laboral, on compartir i intercanviar bones pràctiques docents, mitjançant projectes, metodologies i experiències innovadores. Tot això quedarà plasmat en exposicions, pòsters o tallers, que enriqueixen l’aprenentatge del professorat i que pretén tindre un impacte positiu tant en l’alumnat com a la societat.

Aquest any, la sostenibilitat ha sigut el fil conductor del CFOL2023. L’orientació del futur professional dels nostres joves ha d’inspirar-se en el concepte de desenvolupament sostenible; aquell que «satisfà les necessitats del present sense comprometre les de generacions futures, garantint l’equilibri entre el creixement econòmic, la protecció del medi ambient i el benestar social».

El professorat de FOL de l’IES Tirant lo Blanc ha exposat tres pòsters sobre diverses temàtiques del mòdul: orientació acadèmica, prevenció de riscos laborals i igualtat en les diverses professions i a més, ha muntat, organitzat i portat a terme el taller: “la sostenibilitat no és un camí és un somni fet realitat”.

El taller ha sigut desenvolupat en tres sessions diferents: divendres 21 en la sessió de 17,30 a 18,30 i dissabte 22 en dues sessions, la primera de 9;30 a 11:00  i la segona de 11,30 a 12,30.

Ha tingut com a principal protagonista a l’exalumne Eusebi Pardo Alemany que ha exposat part del seu treball en el que, a partir de deixalles i materials vells ha creat obres d’art. Eusebi, que empra com a nom artístic TRES CREUS, ha transmès als assistents l’origen, inspiració i significat de les diferents creacions.

Al fil de la seua exposició, el professorat de FOL ha explicat com l’alumnat,  dels diferents cicles formatius del nostre centre, aprofita les deixalles i restes de matèries primeres (restes de fusta, de metall, de cablejat elèctric, taps, paper, etc.) per fer altres productes nous, que són venuts en el mercat solidari de Nadal, donats els guanys íntegrament a Associacions benèfiques de Gandia.

Des d’aquesta visió de reutilització, no sols incentivem el nostre alumnat a ser sostenibles sinó també a ser emprenedors prenent decisions per resoldre problemes, iniciar un canvi social, crear, innovar i també obtenir rendibilitat, alhora que millorem la seua autoestima i creativitat.

Patis actius
Pràctiques formativ