24/04/2024
HomeOferta formativaBatxilleratInternational Masterclasses per a estudiants de batxilleratpel IFIC

International Masterclasses per a estudiants de batxilleratpel IFIC

El dia 9 de març tres alumnes del nostre centre de 2n de batxillerat, Miguel Barea, Albert Ferrer i Alejandro Sanjaime van participar en la activitat Masterclas de LHCb organitzada pel IFIC (Institut de Física Corpuscular), institut que a la vegada forma part d’un dels centres d’investigació del CSIC. L’activitat es va desenvolupar a la facultat de Física del Campus de Burjassot.

Els nostres alumnes i alumnes d’altres centres, van entrar en el fascinant món de les partícules subatòmiques (protons, neutrons,mesons, quarks….) i la seua missió va ser trobar a partir de dades enviades des del CERN (Accelerador de partícules de Suïssa), i més concretament del detector LCHb la vida mitjana del mesó D0 , format pel quark charm  i l’antiquark up.
Després les dades veren ser posades en comú per videoconferència amb les dades obtingudes per alumnes de Cincinnati, Gènova, Marsella i Milà amb coordinació directa de professors del CERN.
Va ser una activitat d’interés tant pels alumnes com per a la seua professora.

L’activitat es va desenvolupar a la facultat de Física del Campus de Burjassot.

Els nostres alumnes i alumnes d’altres centres, van entrar en el fascinant món de les partícules subatòmiques (protons, neutrons,mesons, quarks….) i la seua missió va ser trobar a partir de dades enviades des del CERN (Accelerador de partícules de Suïssa), i més concretament del detector LCHb la vida mitjana del mesó D0 , format pel quark charm i l’antiquark up.

Va ser una activitat d’interés tant pels alumnes com per a la seua professora.

Tirant de falles 201
Jornada tècnica d´