29/03/2024
HomeOferta formativaFPPremi al projecte empresarial del Projecte Hiperbaric challenge 2017

Premi al projecte empresarial del Projecte Hiperbaric challenge 2017

L’IES Tirant Lo Blanc de Gandia, ha guanyat el primer premi al projecte empresarial Hiperbaric Challenge 2017. Hiperbaric-Challenge és un desafiament educatiu pioner a Europa organitzat per l’empresa Hiperbaric, el Center for Innovation and Talent development (CITD), i en col·laboració amb l’empresa Desmasa, l’Adreça Provincial d’Educació de Burgos, i la Universitat Isabel I.

El principal objectiu és desenvolupar el talent, la innovació i les vocacions científic-tecnològiques en el marc de la política de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) del la empresa burgalesa Hiperbaric, líder mundial en la fabricació d’equips industrials per al processament d’aliments per alta pressió.
Aquest projecte ha estat desenvolupat per alumnes i professors del cicle formatiu superior de Construccions Metàl·liques de l’IES Tirant lo Blanc de Gandia.
Els alumnes han dissenyant i construit  el seu propi cotxe d’inèrcia,  dins d’un projecte empresarial innovador, econòmicament viable i socialment responsable.
El projecte va finalitzar amb una carrera des del castell de Burgos, en el la que un membre de cada equip va tenir l’oportunitat de pilotar el vehiculo que amb tant d´esforç  havia construït
El projecte ha estat integrat de forma transversal en l’institut, col·laborant en ell tant el Cicle de Farmàcia i Parafarmàcia en el mòdul de EIE (Empresa i Iniciativa Emprenedora) van realitzar el pla de mitjans i publicitat, com el Cicle de Sistemes de Telecomunicacions i informàtics el qual va realitzar com projecto fi de cicle un velocímetre GPS amb Arduino per al cotxe.
En ell també han col·laborat altres instituts com:  IES Cotes Baixes de Alcoi , IES La Marxadella de Torrent i l´IES Gabriel Ciscar de Oliva.
L’experiència ha estat molt enriquidora tant per a alumnes per a professors.
Els alumnes asseguren que s’han adonat de la importància del treball en equip, tant amb els alumnes del propi centre com amb els alumnes dels altres centres. A més, han après tècniques de fabricació mecànica, CNC, xapa i pintura, coneixements automobilístics que no haguéssim après de no ser per aquest projecte.
També s’han beneficiat del contacte amb les empreses del sector en les quals han buscant patrocinadors per recolzar el projecte. Així doncs, signen que repetirien l’experiència sense cap dubte.

Estada formativa al
Projecte GO VET - Ne