Omet navegació

ESO

“Tenim la missió de proporcionar a l’alumnat la formació, amb igualtat d’oportunitats, que els permeta aconseguir un futur més feliç i, per tant, millorar la societat”.

(Programes de millora de la qualitat educativa al Tirant)

Estimat/da futur/a ALUMNE/A DE PRIMER CURS d’Educació Secundària Obligatòria (ESO):

Et donem la BENVINGUDA més afectuosa en nom de l’equip directiu, del professorat i del personal no docent del Tirant i et desitgem que l’estada al nostre i el teu, et siga gratificant i agradable i aconsegueixes els objectius educatius i formatius que et proposes.

Només et demanem ALGUNES COSES SENZILLES QUE HAURIES DE COMPLIR:

• Assistir a les classes habitualment, excepte quan estigues malalt o tingues altres motius importants que els pares justificaran puntualment.
  • Esforçar-te el que pugues en l’estudi de les diferents matèries i assignatures.
  • I mantindre un comportament adequat dins i fora de les aules, respectant els drets dels altres (professorat, alumnat i personal no docent), i complint amb els deures que com alumne/a tens . Com diu la dita: “No faces als altres allò que no vulgues que et facen a tu”.

A canvi nosaltres (equip directiu, professorat i personal no docent) ENS COMPROMETEM A INTENTAR QUE:

• Adquireixes les habilitats i les competències que faran que millore la teua expressió i comprensió oral, la teua escriptura, i també el càlcul numèric  i la resolució de problemes matemàtics.
  • Comprengues com és el món en què vivim en l’aspecte científic, social i cultural.
  • Aconsegueixes habilitats de treball i d’estudi com l’autonomia i l’esperit crític, la sensibilitat artística i la creativitat.
  • Sigues una persona tolerant i comprensiva, i com a conseqüència rebutges tot tipus de comportaments discriminatoris per raó de sexe, raça, nacionalitat  o religió i
  • Tingues l’oportunitat per desenvolupar totes les teues capacitats individuals, socials, intel·lectuals, artístiques, culturals i emocionals.

a)    Un pla d’estudis complet i adequat:

MATÈRIA

H/SETMAN

Àmbit científic (Matemàtiques i Biologia)

7

Àmbit Lingüístic (Valencià i Castellà)

6

Primera Llengua Estrangera(Anglés)

3

Geografia i Història

3

Educació Física

Religió/Valors Ètics

2

Francès, Informàtica, EPV (Plàstica) , Cultura Clàssica, Taller de Llengües o Taller de Matemàtiques, a triar una entre totes.

2

Tutoria en l’aula (la tutoria estarà a càrrec del professor/a d’alguns dels àmbits)

1

b) Un horari setmanal de 8:00 a 14:00 hores amb temps d’esplai entre les 10:45 i 11:15 hores

c) Atenció individualitzada si tens necessitats educatives específiques mitjançant:

• L’Aula de Suport Intensiu: Amb professorat de Pedagogia Terapèutica que t’atendrà si tens necessitats educatives especials.
  • El Servei Psicopedagògic i d’Orientació atès per un orientador i una orientadora que t’ajudaran a determinar el teu problema personal i a prendre decisions sobre el teu futur
  • El Servei Logopèdic per ajudar-te a millorar l’expressió oral, si fóra el cas.
  • El programa per a reduir absentisme i facilitar, si fóra el cas, la teua adaptació al medi escolar.
  • El programa d’Acollida al Sistema Educatiu (PASE), si fores alumne estranger de nova incorporació i no parles castellà ni valencià.
  • El suport i reforç a les tasques escolars per atendre a la teua natural diversitat i per evitar situacions de desigualtat.
  • El Servei de Mediació Escolar per a la resolució de conflictes entre l’alumnat de manera consensuada i pacífica.

d) Activitats extraescolars per ampliar coneixements i fomentar la convivència fora de l’aula entre vosaltres i també amb el professorat:

• Excursions a paratges naturals de la comarca.
  • Visites culturals a la Comarca de la Safor  i a tot arreu de la Comunitat Valenciana.
  • -Setmana gastronòmica de menjars de tot arrel del món.
  • Assistència i participació en espectacles culturals i musicals.
  • Rebre tallers i xerrades sobre educació sexual, prevenció d’accidents de trànsit i utilització adequada de les TIC i de les xarxes socials.

I després de PRIMER CURS:

• Acabaràs l’ESO si fas la resta de cursos (2n, 3r i 4t) i obtindràs el títol de Graduat i tindràs la possibilitat de continuar els teus estudis fent el Batxillerat o algun cicle de Formació Professional sense haver de deixar el centre.

Aleshores l’Institut d’Ensenyament Secundari TIRANT LO BLANC és un CENTRE EDUCATIU PÚBLIC DE QUALITAT que a més a més et proporcionarà:

• Orientació acadèmica i professional personalitzada i adaptada als teus interessos i capacitats.
  • Atenció a la teua diversitat personal, social i cultural.
  • Una àmplia oferta educativa i formativa de caràcter oficial: Batxillerat i Cicles Formatius Bàsics, Mitjans i Superiors de Formació Professional. Diferents estudis que et donaran la preparació i capacitació adequada per a fer estudis universitaris o per a incorporar-te al món laboral.
  • Participar en les activitats de l’Associació “Tirantianes” sobre la violència de gènere i aconseguir la igualtat entre homes i dones.
  • Una oferta interessant i diversa d’activitats complementàries, culturals i formatives.
  • Aconseguir resultats molt satisfactoris en les  Proves d’Accés a la Universitat (PAU).
  • Poder realitzar programes educatius, i de pràctiques lingüístiques i laborals en altres països de la Unió Europea.

Per a més informació pots dirigir-te a la SECRETARIA o al DEPARTAMENT D’ORIENTACIÓ o establir contacte:

Carrer dels estudiants, 2
46701 - GANDIA (VALENCIA)
http//:tirant.edu.gva.es
46015587@centres.edu.gva.es
Tel.: 96  282 94 20  Fax: 96  282 94 21

La preinscripció es fa TELEMÀTICAMENT en un PROCÉS ÚNIC del 23 de maig al 2 de juny (AMBDOS INCLOSOS) en la WEB http:www.ceice.gva.es en la icona “Admissió de Alumnat”.

La matrícula es fa el dia i hora indicades en el sobre que li han donat al seu centre de Primària.

Informació en PDF

Llicència: domini públic