25/04/2024
HomeEl dia a diaEl cor d’Europa, més a prop dels centres educatius valencians

El cor d’Europa, més a prop dels centres educatius valencians

Aquesta setmana s’ha publicat un article al diari Levante on es valora la importància i la implicació dels centres valenciansen la conscienciació de l’esperit europeu, clau en l’èxit educatiu.

El  projecte  d’Escola Ambaixadora  del qual forma part el Tirant lo Blanc va dirigit a l’alumnat  de 4t d’ESO, FP i Batxillerat, que es converteix en ambaixadors «júniors», amb la cooperació dels professors ambaixadors «sèniors», en un total de 150 centres d’Espanya que opten a formar part del pla amb la fi de conèixer el funcionament del Parlament Europeu i ser part d’ell. Concretament, a la Comunitat Valenciana, comptem amb un total de tres escoles mentores i nou ambaixadores de característiques ben diferents, entre elles el centre públic d’Alpuente,  un poble de només 600 habitants que recull la secció de l’institut a l’alumnat dels voltants.

Els requisits per formar-hi part són la formació, la realització d’activitats obligatòries com és el cas de l’Infopoint, un espai reservat per a notícies destacades de la Unió Europea i celebrar el dia 9 de Maig, dia d’Europa.A més, s’utilitza material que es pot treballar de forma transversal en les diferents matèries i també participem en videoconferències amb eurodiputats com Estrella Durà o vicepresidents del Parlament Europeu el que permet a l’alumnat ser més actiu en relació amb els projectes europeus i amb la política i els valors europeus.

En el nostre cas, el Tirant lo Blanc compta amb 60 ambaixadors júniors —de 4t d’ESO, grau mitjà d’FP i Batxillerat— i sis ambaixadors sèniors en el seu segon any. Tal i com exposa la coordinadora del projecte Carmen Cháfer, el passat 12 de novembre es va dur a terme una conferència amb el vicepresident del Parlament Europeu, Pedro Silva Pereira, al qual l’alumnat va entrevistar sobre temes com la salut mental, la migració, l’homofòbia.

Enllaç a la notícia: https://www.levante-emv.com/aula/2021/12/15/cor-d-europa-mes-prop-60675227.html

PARTICIPACIÓ DE L'A
AULA TECNOLÒGICA -