28/03/2024
HomeEl dia a diaPrograma d’Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu curs 2022-2023 al Tirant lo Blanc

L’IES Tirant lo Blanc continua aquest tercer any consecutiu portant endavant el projecte educatiu Escoles Ambaixadores del Parlament Europeu destinat a joves de 4t de l’ESO i Primer de Batxillerat.  Té com objectiu estimular el coneixement d’Europa i de la democràcia parlamentària entre els joves, proporcionant un coneixement actiu de la Unió Europea i del Parlament Europeu en particular.

No es tracta solament d’aprendre dades sobre la Unió Europea, sinó  també donar-los l’oportunitat d’experimentar la ciutadania europea: el que significa la Unió en la vida quotidiana i el que en un futur, serà Europa.

L’alumnat i el professorat que participen en el programa Escola Ambaixadora del Parlament Europeu coneixeran les oportunitats que els ofereix la ciutadania europea i seran conscients del paper que exerceix el Parlament Europeu en el procés decisori europeu. Per tant, l’objectiu és aconseguir que els joves coneguen les seues possibilitats d’acció i que comprenguen, entre altres coses, la importància de votar a les eleccions al Parlament Europeu de 2024.

Vos expliquem alguns conceptes claus i mostra d’alguna de les activitats que hem dut a terme:

Ambaixador sènior : El professorat participant i altres membres del personal del centre educatiu que donen suport al programa es converteixen en ambaixadors sèniors responsables de l’aplicació del programa al Tirant.

Ambaixador junior : És un equip de 13 alumnes ( 9 alumnes que cursen Quart de l’ESO i tres de Primer de Batxillerat) que es van proposar per dur a terme activitats especials relaciones amb la Unió Europea.

Infopoint: Amb ajuda dels ambaixadors júniors i del Departament de Dibuix, l’ambaixador sènior està creant un Infopoint de la Unió Europea, és a dir, un espai d’informació i activitats dedicat a Europa i a les institucions europees.

Dia d’Europa: Cada any, al voltant del 9 de maig (Dia d’Europa), l’ambaixador sènior organitzarà juntament amb els ambaixadors júniors un acte amb motiu del Dia d’Europa. Aquest any hem organitzat la Fira d’Escoles Ambaixadores amb un conjunt d’activitats que s’estan preparant.

Una mostra de les activitats que hem portat a terme són:

• L’actualització de l’Infopoint amb un mural representatiu de la diversitat de la Unió Europea.

• Celebració del dia Internacional dels Drets Humans.

• Projecte “d’Aigua, recursos hídrics i contaminació” a la Unió Europea.

TIRANT DE DONES CIEN
PRÀCTIQUES FINALITZ