HomeEl dia a diaDIA D’EUROPA A L’IES TIRANT LO BLANC

DIA D’EUROPA A L’IES TIRANT LO BLANC

El nostre centre, l’IES Tirant Lo Blanc de Gandia, ha commemorat el Dia d’Europa d’una forma molt especial. El 9 de maig hem celebrat aquesta data dins del marc del programa Escoles Ambaixadores del qual formem part que va ser creada amb l’objectiu de recordar el que en el seu moment es va denominar la Declaració de Schuman i el que més tard seria la llavor de la primera Unió Europea.

Per aquest motiu, vam preparar activitats múltiples per evocar aquest dia. Hem organitzat una gimcana on diferents grups d’alumnat havien de superar set reptes. A més, cada grup quedava assignat a un país, i després havia de realitzar la coreografia del ball típic del mateix, i anaven pintats amb la bandera pròpia del país. El grup que més reptes aconseguia guanyava el premi.
Les diferents proves consistien en el següent:

1. Joc d’aparellar targetes: es feien dos grups de targetes, amb les capitals i els països, i havien de memoritzar i conèixer les capitals dels diferents països europeus.
  2. Joc de boles: a cada bola hi havia el nom d’un país, i havien d’identificar quins eren membres de la UE i quins no.
  3. Sambori: alhora que anaven saltant havien d’identificar cada imatge de cada número amb el moment i el país.
  4. Passaparaula: a través d’una ruleta amb les diferents lletres de l’abecedari s’havia d’identificar un plat típic dels diferents països de la UE.
  5. Puzzle d’Europa on havien d’organitzar correctament els països.
  6. Taboo: on havien d’endevinar un país sense poder anomenar les paraules prohibides.
  7. Balls amb Tik-Tok: cada grup d’alumnat havia d’aprendre el ball típic del país i s’enregistrava la coreografia mitjançant petits vídeos Tik-Tok.
  8. Joc del mocador: on l’alumnat havia d’estar atent a les paraules que es pronunciaven i ser el primer a agafar el mocador. Amb aquesta activitat física es simbolitzava la situació de la UE davant del Brexit.

El grup guanyador va ser de 4t A:

• Martín Hernández
    • Karolina Kraleva
    • Laia Chaveli
    • Lorena Arboleda
    • Irene Donet
    • Ani Mitkova

A més, a les pantalles es van projectar imatges del Dia 9 de maig i d’Europa així como el logotip creat per Joan Marí, vicedirector del centre amb motiu d’aquesta celebració.

L’alumnat participant va ser de 4t ESO A i  del Grau Mitjà de FP d’Administració i també van participar el grup d’alumnat i de professorat visitant de Rotterdam que estaven al centre realitzant una mobilitat.

El professorat implicat va ser el Departament de Programes Europeus: Carmina Cháfer, Raquel Poquet, Bienve Durà, Alicia Benavent, Helena Climent i professorat col·laborador Mª Carmen Aparisi, Carmen Chaveli i Laura Gámez.

Ha estat una experiència molt positiva i satisfactòria tant per a l’alumnat participant com per al professorat.

FINAL NACIONAL DEL B
TIRANT DE POESIA