29/03/2024
HomeEl dia a diaALUMNAT DE L’IES TIRANT LO BLANC DE GANDIA GUANYA EL PRIMER PREMI DEL CONCURS III EDICIÓ FEM FUTUR FP-CAIXA POPULAR-SECOT València

L’institut Tirant lo Blanc de Gandia, ha presentat en el mes de juny de 2019 dos projectes d’empresa al concurs de la III edició FEM FUTUR FP-CAIXA POPULAR-SECOT València.
Seniors Españoles para la Cooperación Técnica, amb acrònic SECOT, és una associació no lucrativa, apolítica, independent, aconfessional, constituïda en 1989 per iniciativa del Cercle d’empresaris i amb el recolzament del Consell Superior de Cambres de Comerç,  Industria i Navegació d’Espanya, i d’Acció Social Empresarial. Els seus membres actius, Els Seniors, són professionals i executius jubilats i prejubilats que voluntàriament ofereixen els seus coneixements i experiència en gestió empresarial a joves emprenedors i emprenedores, microempreses i entitats del tercer sector que ho necessiten. Tenen un Consell Protector, amb una Presidència d’Honor que ostenta S. M. el rei emèrit Juan Carlos I.
La presidència SECOT València l’ostenta actualment José Francisco Soriano.
A més de les tasques d’assessorament a microempreses, emprenedors i emprenedores i altres entitats, participen en projectes i programes de cooperació internacional per al desenvolupament, en formació i capacitació tecnico-professional, en seminaris i conferències, en forus de pensaments, en events, etc.
Els dos projectes que van ser presentats pel nostre IES Tirant lo Blanc, van ser seleccionats com a finalistes d’entre tots els projectes presentats per més de deu centres educatius i més de cinquanta projectes participants.
Els projectes finalistes de l’IES Tirant lo Blanc han sigut:
– EQUIFE (empresa de teràpies alternatives amb equinos, amb prestació de serveis veterinaris i d’activitats d’oci en un entorn natural com és el de l’Albufera)  realitzats per alumnat del cicle formatiu del grau superior de Laboratori Clínic i Biomèdic, Joana Tomás Ibiza i Rubén Vila Camacho en el mòdul d’Empresa i Iniciativa emprenedora, tutoritzat per la professora Rosa Boix Moratal que imparteix aquest mòdul.
– SPENDELO  (pàgina web intermediària en la venda de productes i comparadora de preus de diferents empreses de venda on-line) realitzat per l’alumna Inés Gregori Camarena del cicle formatiu de grau superior d’Assistència a la Direcció i tutoritzat per la professora Regina Escrivà Gregori.
El dimecres 19 de juny va tindre lloc, al CIPFP Mislata, la final del concurs on es van exposar els cinc projectes finalistes davant d’un jurat composat per dos membres de la Caixa Popular, tres membres del SECOT i un empresari.
El jurat va valorar l’originalitat de la idea, la viabilitat del projecte, segment social al que va dirigit el mateix, la coherència dels objectius, la presentació i defensa del projecte.
Cada projecte es va defensar durant 15 minuts i desprès l’alumnat va contestar a una sèrie de preguntes que els va formular el jurat.
El nostre alumnat defensà els seus projectes amb molta il·lusió, fent una exposició coherent, concisa i clara.
Finalment el projecte EQUIFE realitzat per Joana Tomás Ibiza i Rubén Vila Camacho durant una gran part del curs, va guanyar el primer premi, amb una dotació econòmica de 1000€; a més, el centre IES Tirant lo Blanc ha rebut reconeixements per la seua participació en el concurs i la següent dotació econòmica:
– 200€ per ser centre amb major nombre de projectes presentats a l’event, juntament amb el CIPFP Ciudad del Aprendiz.
– 800€ per ser el centre el projecte del qual va ser el guanyador de la III edició de FEM FUTUR FP.

• A la foto de dalt, Joana Tomàs i Ruben Vila alumnes guanyadors del primer premi acompanyats de Rosa Boix Moratal professora que tutoritza el projecte.

• A la foto l’alumna Inés Gregori Camarena presentant el seu projecte
CADA 25 CONTA: MR55+