Omet navegació

Proposta de treball

Activitat 1: Interpretació lliure del cartell de campanya 2016.

Expressar de forma individual (Fitxa 1) el significat que té la imatge central del cartell.

El professorat responsable recollirà la fitxa i els la tornarà a donar quan finalitzen les sessions de treball de la campanya, per tal que l’alumne o alumna valore el canvi de percepció, si cal, que han desprès durant la campanya.

Aquesta fitxa 1 serà recollida definitivament pel professorat, lliurant-los als coordinadors de la campanya per tal de fer l’avaluació de la campanya.

L’alumnat podrà accedir lliurement, després de fer l’activitat, a la interpretació feta pels coordinadors i el dissenyador del cartell, ubicada en l’apartat propostes de treball.

Activitat 2: Taller de models d’identitat.

• El professorat responsable divideix la classe en dos grups per preferència de sexe (a qui els atrau les dones i qui els atrau els hòmens).

• Dibuixaran dos figures nues amb els atributs físics preferits, acompanyat de cinc qualitats físiques a un costat del dibuix i cinc qualitats de la personalitat a l’altre.

• Seguidament exposaran a tot el grup el dibuix i explicaran les seues preferències.

• A continuació el professorat responsable pot visualitzar el vídeo 05. Taller estudiantes. El Machismo Mata (Salvados) i rebran informació directa sobre el que han expressat comparant-los amb els models d’identitat igualitaris que hi s’expressen.

• Després d’haver treballat els apartats 1 i 2 del mapa conceptual, El professorat compararà el que han expressat en l’activitat anterior amb els trets tradicionals que s’enuncien en la taula de l’apartat 2 del mapa conceptual (Fitxa 2).

Activitat 3: Recerca en la xarxa de nous models de masculinitat.

Buscar imatges de personatges públics, diferents al que apareixen en l’apartat 3, que representen els nous models d’identitat i especifica, si cal, si han evolucionat de models anteriors (Fitxa 3).

Activitat 4: Publicitat de gènere.

Buscar en la xarxa 4 models de publicitat no sexista que representen els valors d’igualtat treballats en aquesta campanya i explicar per què s’han seleccionat (Fitxa 4).

Activitat 5: Trencat estereotips tradicionals: noves conductes de gènere.

Identificar en les imatges que es proposen en l’apartat 6, en l’àmbit sociocultural, els canvis de comportament que observes segons les noves accions descrites pels agents socials (apartat 5)  (Fitxa 5).

Activitat 6: Debat sobre la reinserció de l’home maltractador a la nova masculinitat.

Veure els vídeos de:

• El machismo mata” (Salvados): testimonis d’un Psicòleg i d’un Maltractador.

Vídeo 03. El psicólogo. El Machismo Mata

Vídeo 04. El maltratador. El Machismo Mata

Activitat 7: Debat sobre accions pròximes a l’entorn de l’alumnat que reflecteixen actituds de canvi dels nous models d’identitat treballats en aquesta campanya.

Activitat 8. Bromes i Assajament cibernètic.

Distribuir l’alumnat en grups i descriure accions que coneguen, hagen patit o sentit al seu voltant que creuen la línia roja entre la “broma” i “l’assajament cibernètic”, accions de persones amb models d’identitat no igualitaris contraris als proposats en aquesta campanya (Fitxa 6).

Posta en comú:

Encetar un debat de rebuig sobre les accions descrites en les fitxes entre els demés grups.