19/04/2024
HomeTirant de culturaDACETIRANTIANES ENTREGA ELS SEUS PREMIS DE MICRORELATS PER LA IGUALTAT DE GÈNERE 2019

L’Associació Cultural Tirantianes, vinculada a l’IES Tirant lo Blanc de Gandia, va fer entrega dels premis de microrelats el passat dilluns 25 de novembre, Dia Internacional contra la Violència de Gènere. La convocatòria té com a objectiu principal la sensibilització i la prevenció contra la discriminació de gènere i sexual i convoca anualment, a través d’un concurs literari, els joves de Secundària i cicles que vulguen participar-hi.

En aquesta convocatòria, la dotzena edició ja, hi han participat 13 centres educatius de tot el País Valencià, coordinats per 26 professors, i un d’Itàlia, amb un total de 343 originals presentats. Les obres guardonades han  quedat de la manera següent: en la categoria A (1r i 2n d’ESO), el 1r premi ha sigut per al microrelat Xiqueta, de Paula Donet Bosch, mentre que La foto, de Sara Gregori Frasquet, s’ha endut el segon; en la categoria B (3r i 4t d’ESO i 1r i 2n d’FP bàsica), Abans que tu, de Patricia Fernández Adrià ha quedat en primer lloc, i Click, de Clara Martínez Albelda, el segon; i en la categoria C (Batxillerat i cicles formatius) el microrelt Díaz, de Lucía Navarro Cuadrado, ha guanyat el primer premi, i Paraules, de Lucía Ruano Bou, ha estat la finalista. A més s’han reconegut dos premis extraordinaris més als alumnes de l’IES Tirant lo Blancde Gandia Aina Bañuls Ferrer, de 3r d’ESO, autora de Potser aquest siga el meu lloc, i a Iván Crespo Gadea, de 1r de batxillerat, autor de l’obra Últim poema.

Els premis han comptat amb l’assistència de les persones guardonades, que han estat acompanyades de familiars i amics. A més a més, hi ha participat en el lliurament de premis diverses autoritats locals, com ara l’alcaldessa de Gandia, Diana Morant Ripoll, la regidora d’Igualtat i Polítiques Inclusives de l’ajuntament de Gandia Juana Navarro Blasco i la regidora d’Educació i directora de l’IES Tirant lo Blanc de Gandia, Carmen Fuster Mollà Fuster. També van assistir-hi alguns membres del jurat i de l’associació Tirantianes, com és el cas de Mercè Morell Gregori, presidenta de l’associació, el vicepresident de l’associació Tirantianes i vicedirector Joan F. Marí Just, la professora Pepa Savall Miñana i l’escriptor Juli Capilla.

En acabar l’acte, l’alumnat premiat ha realitzat la gravació audiovisual dels seus microrelats per a la seua difusió en la web del centre, Ajuntament i ràdio Gandia dintre de la campanya de difusió “cada 25 conta”.

Formación SE - Proy
FIRA DE SALUT