HomeCampanyesTIRANT DE CULTURA 2018, del 23 al 27 d’abril.

TIRANT DE CULTURA 2018, del 23 al 27 d’abril.

X JORNADES PER LA LLENGUA.
LA FESTA DE LA PARAULA A L’IES TIRANT LO BLANC DE GANDIA.

Aquesta setmana, al Tirant, festegem la festa de les paraules dintre de la setmana TIRANT DE CULTURA, on les lletres són les protagonistes, tal com mana la tradició sempre que ens apropem al 23 d’abril, dia del llibre.

Cultura, música, art, presentació i signatures de llibres, fireta de llibres, concerts i altres treballs culturals realitzats per l’alumnat del centre estaran presents en el Tirant, tal i com especifica el programa.

Dimecres 25, a les 19:30 h al teatre Serrano de Gandia, tindrem l’acte literari i artísticomusical “la dona i les arts” (departament de Música) en el que presentarem el llibre “Un 10 per la igulatat” (Associació Tirantianes) que continuarà amb el projecte musical TEMTIMTAL que fusionarà música i microrelats, gaudint també de dansa i la música de Matilde Salvador -la música en femení- entre altres. Un acte en el que l’alumnat del Tirant és el protagonista. Serà la festa que conclourà el projecte coeducatiu “In 10 per la igualtat”, encara que veurà prolongada la cloenda amb el concert de “Saxo i Piano” de la nostra alumna de 2n de batxillerat Sira Pellicer Faus, la nova promesa tirantiana de “la música en femení”, el 3 de maig a la casa de cultura de Gandia.

Dijous i divendres farem la tradicional “fireta tirantiana de llibres” i la presentació del llibre “La delicada de Gandia” el mateix dijous.

Els departaments lingüístics han fet una gran aportació amb l’estudi i presentació de l’obra i figura del lexicògraf saforenc de la Font d’en Carròs Francesc Ferrer Pastor, el senyor de les paraules, aquest any que celebrem el centenari del seu naixement. La bliblioteca tirantiana Vicenta Llorca expondrà, a més, la bibliografia de Ferrer Pastor en la seua vitrina del rebedor de l’edifici A.

En la IV edició 2018 de “la vida secreta de les llengües mortes, ara tot té sentit!”, el departament de Grec el dedica a les abreviatures que viuen fonamentalment en els diccionaris, entre altres; una clara aportació que la relaciona amb les obres lexicògrafes de Ferrer Pastor que tant van aportar al nostre idioma valencià.

L’AFmpa, enceta un concurs fotogràfic el mateix dilluns 23 d’abril que pretén fomentar la lectura al centre.

Serà una setmana de TRIOMF DE LA CULTURA!!!!

Esteu totes i tots convidats!!!!

Feu clic damunt de la imatge per veure-la ampliada

Estada job-shadowing
Becas Europa de la U