HomePortadaPROJECTE INTERCENTRES HIPERBARIC CHALLENGE 2016

PROJECTE INTERCENTRES HIPERBARIC CHALLENGE 2016

Aquest curs 2015-2016, l´IES Tirant lo Blanc de Gandia, l´IES Cotes Baixes d´Alcoi i l´IES La Marxadella de Torrent han participat en un projecte intercentres. El projecte Hiperbaric Challenge és un event educatiu- esportiu que consisteix en el diseny, prototipat, construcció i promoció d´un vehicle d´inercia.

El principal repte és la presentació del projecte per part dels alumnes davant d´un jurat i la competició esportiva en Burgos. Hiperbaric és un empresa dedicada a la fabricació de maquinària per a la industria alimentària. Aquesta empresa fa una reunió inicial per a tots els participants en Burgos a l´inici de curs, després cada equip presenta un projecte de viabilitat que en cas de ser acceptat l´empresa subvenciona la carrosseria i les rodes, i els alumnes fan un procés de treball ( definir el disseny, llistat de components, plànols de les peces a fabricar, veure les necessitats de ferramenta i maquinària i pressupostos i patrocinadors).

Degut a aquestes necessitats de ferramentes i instalacions per a poder fabricar el cotxe, es decideix fer un coworking amb els 3 instituts per tal de fomentar l´intercanvi de formació i treball. L´IES Tirant Lo Blanc, amb la professora Eva Cardona al capdavant, decideix participar en el coworking amb els 2 centres per al proper curs acabar-lo i inscriu-re´s. Per tant es fa una col.laboració entre els 3 centres. L´ IES COTES BAIXES s´encarrega de les tasques per a la fabricació de suspensió, direcció i xassís, L´ IES LA MARXADELLA de la logística per a la localització, compra i posada a punt de material mecànic, acabats del vehicle, xapa i pintura i L´IES TIRANT LO BLANC posa la infraestructura de soldadura i calderería així com la fabricació dels peces tubs i xapa.

Dins d´aquesta col.laboració es realitzen unes jornades tècniques del projecte on els alumnes aprenen les diferents màquines i ferramentes dels altres IES per tal de fabricar el cotxe, com per exemple, la jornada tècnica a l´IES Tirant lo Blanc, on els alumnes del centre ensenyen a la resta de companys dels altres IES les diferents tècniques de soldadura per a soldar els xassis, o la jornada tècnica a l´IES La Marxadella de Torrent, on alumnes i professors expliquen als alumnes les diferents tècniques de pintura i acabats. A banda d´aquestes jornades, cada centre, fabrica les parts de les peces que pot fabricar degut a la seua infraestructura, com per exemple, l´IES Cotes Baixes d´Alcoi construeix els xassis dels 3 cotxes, o l´IES Tirant Lo Blanc, fabrica els seients i els tubs de seguretat.

Aquest projecte es va presentar en la Primavera Educativa i va ser seleccionat per a fer la ponència en el panel de Makers en la sala del Complex de La Petxina de València.

Aquest passat cap de setmana, ha sigut la presentació dels projectes per part dels diferents equips, i la competició esportiva a la ciutat de Burgos. I en la presentació del projecte, el jurat va puntualitzar i remarcar molt positivament el punt del coworking, la col.laboració entre centres, varen insistir en que era una solució molt adequada per abaratir costos, treballar en equip,…i per aquest motiu varen donar el segon i tercer premi a l´emprendiment empresarial. A banda d´altres premis que varen concedir a aquest projecte.

Els equips juntament amb la professora del Tirant, Eva Cardona, amb els premis aconseguits.

Presentant el projecte al Congrés de la FP en la Primavera Educativa juntament amb la professora Eva Cardona.

Mobilitat europea de
Campus Científics d