24/04/2024
HomeEl dia a diaNou projecte d’innovació educativa que recau al Tirant: Instal·lacions domèstiques innovadores, sostenibles i a prova de futur

Per segon any consecutiu el departament d’electricitat-electrònica de l’IES Tirant lo Blanc ha sigut premiat amb un nou projecte d’innovació educativa.
Si l’any passat es van estrenar amb “La Revolució Elèctrica del Tirant”, un projecte amb una dotació de 3.210€ per tal de canviar el model d’ensenyament de l’electricitat, adaptant-lo a metodologies actives i concretament al treball per reptes, el qual acosta a l’alumnat a la realitat laboral i fa que assolisca competències transversals que ajudaran a la seua empleabilitat, tals com el treball en equip, la comunicació, l’esperit emprenedor i la innovació, enguany han sigut reconeguts amb un projecte a dos anys per un total de 6.128,10€ amb el projecte anomenat “Instal·lacions domèstiques innovadores, sostenibles i a prova de futur”.
Aquest projecte consisteix en transformar un aula de 40m2 en un mini habitatge on l’alumnat d’electricitat podrà instal·lar les últimes tendències en electricitat, automatismes, domòtica, energies renovables, telecomunicacions, etc.. tot açò sense perdre de vista la sostenibilitat, ja que seran instal·lacions que generen el mínim de rebuig durant la seua implementació, recuperables d’un any per l’altre i que estaran adaptades a rebre els constants canvis i avanços que està experimentant el sector elèctric.
Aquest espai, a banda de servir per a l’experimentació i formació del nostre alumnat, serà un aparador per al sector productiu de la zona, el qual també podrà interactuar en aquest espai i per a la resta de centres de formació professional del territori valencià que disposen d’aquestes especialitats.
Al Tirant lo blanc per afrontar els reptes de futur que presenta el segle XXI, innovem, la qual cosa implica canviar per tal d’aconseguir millorar en el nostre dia a dia, donant així una resposta eficient a les empreses i una oportunitat d’ocupació de qualitat al nostre alumnat.

TALLER DE PETJADA PE
#Skills de la Comuni