25/04/2024
HomeTirant de culturaDACEL’IES Tirant lo Blanc de Gandia amb el centenari de la Revolució Russa d’octubre de 1917.

Han passat cent anys des de que el Partit Comunista Soviètic va controlar el Palau d’Hivern de Sant Petersburg. Aquella acció va motivar la caiguda del govern rus i el començament de l’anomenada Revolució d’Octubre –com que la Rússia de l’època encara seguia el calendari julià, la data del 7 de novembre corresponia al 25 d’octubre i d’aquí ve el nom. Aquesta diferència de data de calendari subratllava la distància cultural entre la monarquia capficada en Sant Petersburg i les potències industrials, aliades de Rússia en la primera Guerra Mundial. El periodista John Red es va convertir en un cronista d’excepció i va plasmar aquella realitat en el seu famós llibre de 1919 ‘Deu dies que van commoure al món.

Estem davant d’un fet que va traspassar les fronteres russes sacsejant la vida política i social de bona part del món, va servir tant de referent com de fantasma a l’hora de mobilitzar tota mena d’energies i recursos a multitud de països, i va donar lloc a la formació d’una potència política, econòmica i militar que protagonitzaria els grans episodis històrics del segle passat.

Amb motiu de la commemoració del centenari de la Revolució Russa (1917-2017), des de l’IES Tirant lo Blanc de Gandia, Joan Francesc Peris, professor tirantià d’història i cap d’estudis, després de la recerca d’informació, ha donat dues conferències en la Sala d’Usos Múltiples del centre en les que ens ha exposats les aportacions recollides dins del camp de la recerca històrica, sobre la revolució i el seu impacte a nivell internacional. Amb nombrosa assistència, la primera conferència a les 9:00 h del mati amb assistència de professorat i alumnat de Batxillerat i Cicles Formatius i la segona a les 19:00 h amb professorat, alumnat, comunitat educativa i interessats/es de la comunitat educativa, a més dels de la ciutat i rodalies.

Projecte "Promoción
Equip de professors