23/04/2024
HomePortadaALUMNAT DE L’IES TIRANT LO BLANC I LA FONT D’EN CARRÒS EN EL CENTENARI DEL “CABUT PER LA LLENGUA”

Fi de curs de l’alumnat de 1r i 2n d’ESO al poble de Francesc Ferrer Pastor en aquest any del centenari del seu naixement.

Amb aquesta visita tanquem, de moment, les activitats commemoratives d’aquest cabut lexicògraf en l’Institut després de sis mesos dedicats a l’estudi de la seua figura i l’aportació tan important a la nostra llengua valenciana.

Hem gaudit del casc antic visitant la plaça Francesc Carròs amb els xorros, la casa del porxes del segle XV o casa del poble coneguda com “Ajjnrament vell” i actual seu de l’oficina de turisme, l’exterior de la casa natalícia de Francesc Ferrer, el Rafalí, barri fundacional del poble, les muralles del segle XV amb el jardí botànic, el parc del calvari, el passeig de les Delícies amb la seua essència medieval i defensiva pel traçat en zig-zag, el mural commemoratiu del centenari a la casa de cultura i finalment del parc de la Plana amb el poliesportiu i la renovada piscina de la que hem gaudit, a més, del seu acondicionament tan valorat per tot l’alumnat.

Un dia intens de barretja entre cultura, patrimoni, història i botànica, convivència i d’esplai gràcies a les autoritats municipals que han contribuït a fer-ho possible, facilitar-nos la utilització de les instal·lacions i els indrets esmentats. Agrair especialment a l’alcalde Pablo Puig, al regidor d’urbanisme, agricultura i medi ambient Emili Josep Marcet per estar atent en cada moment a la nostra visita i al responsable del poliesportiu Paco Blanes que ens ha facilitat la nostra estança al poliesportiu.

Gala Literària i ar
Èxit el projecte KA